duminică, 20 mai 2012

Despre iarna la munte

27.12.2011-02.01.2012

Ce poate fi mai frumos decat sa mergi iarna... la munte? Poti sa skiezi, sa te dai cu saniuta sau pur si simplu sa respiri aer curat.
Vacanta de iarna din sezonul 2011-2012 am petrecut-o la Brasov. La Brasov si nu numai, pentru ca de acolo am vizitat si Valea Prahovei, Castelul Bran, Cetatea Rasnov, Poiana Brasov.

E simplu sa ai o vacanta frumoasa la munte: dupa ce te intorci din vacanta de vara, cauti un apartament in Brasov. Spun un apartament si nu o camera intr-o pensiune pentru ca e mai usor asa, te poti gospodari mai bine. Platesti un avans sau toata suma si... astepti vacanta!

Asa am facut noi.
Cand am ajuns si am vazut privelistea de la balconul apartamentului,
am stiut ca metoda noastra a fost buna. Si, avand in vedere ca am fost aproape de magazinele mari de la iesirea din Brasov spre Sinaia(deci aprovizionarea  nu a fost o problema), alegerea a fost cu atat mai potrivita.

BRASOV

Prima noastra zi de vacanta a fost dedicata vizitarii Centrului vechi al Brasovului. Fiind vacanta de iarna, muzeele erau inchise insa am facut ceva poze cu imensul brad din Piata Sfatului,


cu Biserica Neagra, 

cu Strada Sforii - cea mai ingusta strada din Europa(spun unii)



 cu Pationoarul de la Poalele Tampei.

Aveam deja picioarele inghetate asa ca am incheiat plimbarea noastra aici.


BRAN - RASNOV - PESTERA VALEA CETATII

A doua zi am petrecut-o la cateva zeci de kilometri de Brasov: am vizitat

Castelul Bran



Cetatea Rasnov(in ceata)...


.... si cateva poze cu Cetatea Rasnov facute in primavara lui 2012(ca sa completez peisajul)






Pestera Valea Cetatii - Rasnov - o pestera mai putin cunoscuta la care se ajunge in 15 minute de mers pe jos, de la drumul care leaga Rasnov de Poiana Brasov.
Iarna, poteca e alunecoasa, insa pe timpul verii cred ca e o plimbare frumoasa.








SINAIA - COTA 2000

Valea Prahovei - iarna - 30 decembrie 2011 - un cosmar. Coloana de masini se intinde de la intrarea in Sinaia(cum vii dinspre Bucuresti) pana in Busteni.

Pana la cota 1400 drumul ... sa zicem ca ar suporta imbunatatiri. Cand ajungi sus(la 1400m) constati cu stupoare ca desi este o parcare in fata hotelului, unde, ce-i drept, se plateste o taxa, toata lumea se opreste exact in curba de dinainte. De aici urmeaza derapaje, injuraturi(care pe drumari, care pe colegii de trafic,  care pe care)  si tot tacamul. Niste imagini ar fi bune insa... n-am:)).

Daaar... sus la munte....


 ... un Soare orbitor... si un vaaaant....
Am urcat cu telecabina(ce placere:D) iar la coborare am luat telescaunul. E mai putin infricosator dar trebuie sa fii bine echipat pentru ca esti in bataia vantului.

POIANA BRASOV

Poiana Brasov este o destinatie iubita de catre cei care practica sporturile de iarna, si nu numai. In ziua cand am fost noi intr-o mica excursie, era asa de multa lume ca nu aveai unde sa parchezi. Unii veniti la ski, altii la sanius, unii la patinaj si altii, cum am fost noi, pur si simplu pentru a admira peisajul.

Am urcat pana sus cu telecabina, cu intentia de a ajunge la varful Postavaru(1799m).
Din cauza vantului si a cetii, m-am multumit cu o poza la o altitudine mai mica... Dar... intentia conteaza, nu?:)


De coborat, am coborat cu telegondola. In felul asta am cam incercat toate mijloacele de transport pe si de pe munte: telecabina, telegondola si telescaunul.

A fost o vacanta frumoasa, o vacanta a primelor dati... prima data cand am urcat la Sinaia -cota 2000, prima data la Cetatea Rasnov, prima data la Pestera Valea Cetatii, prima data la Gradina Zoologica din Brasov.

Astept cu nerabdare urmatoarea vacanta care imi va permite sa vizitez pentru prima data alte locuri, unele cunoscute de toata lumea si altele mai putin cunoscute.

Pana la urmatoarea iesire... Drumuri bune!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu