luni, 16 iulie 2012

Despre Alba-Iulia, Sibiu

29.06.2012-01.07.2012

          La sfarsitul lunii iunie, ne-am hotarat sa plecam intr-o excursie. Asa ca, am prelungit ultimul week-end din luna.
          In multiplele noastre calatorii din ultimii ani, am trecut de nenumarate ori prin Alba-Iulia, insa nu ne-am oprit niciodata sa vizitam Cetatea Alba Carolina. De data asta vremea a fost prielnica, timpul nu ne-a presat, asa ca, am facut un popas de cateva ore ... in trecut. Cu regret spun ca, din cauza ca ne-am tot invartit pe acolo, nu am prins schimbarea garzii.

          Asadar, am inceput vizitarea cu Biserica Ortodoxa din Cetate(Biserica de Incoronare), careia insa nu am reusit sa-i vizitam interiorul. Fiind zi de sarbatoare si avand in vedere ca am ajuns in jurul orei 10-11(aproximativ ) biserica era plina de credinciosi.

          Vis-a-vis de aceasta, se afla Catedrala Romano-Catolica, iar in spatele ei este Muzeul Unirii, pe care de asemenea, l-am ratat, fiind atrasi de restul obiectivelor pe care le mai avea Cetatea de oferit.

         Ne-am intalnit si cu Mihai Viteazu...

Am facut poze cu 'doamna' din imagine, care privita de la distanta iti da impresia ca e vie.

Am schimbat cateva vorbe cu 'domnul' ....

Apoi ne-am indreptat spre traseul celor 3 fortificatii.


Fac o 'pauza' sa mentionez ca am fost impresionata de baia curata pe care am gasit-o in interiorul cetatii. Din pacate, la noi, mai rar se intampla asta.

Am ajuns si la un loc care, cu siguranta, este unul dintre preferatele profului nostru de istorie din liceu. Cine stie, cunoaste!;))

Inca o atractie... poneii.







Sa nu uit... daca va este foame sau sete... in incinta Cetatii se gasesc mai multe restaurante/terase/pizzerii, iar daca ideea de a lua la pas cetatea nu va surade, puteti oricand sa inchiriati biciclete. Noi am dat de ele numai la iesire :)). Ca de obicei:).


Am mai fi stat dar, daca tot am plecat spre Sibiu, ideal era sa ajungem si acolo.

Ca de obicei, ne-am cazat la Pensunea Nabarog din Rasinari.
Nu departe de pensiune era 'cazata' si barza din imagine:

Ne place acolo pentru ca e in mijlocul naturii, departe de aglomeratia orasului iar gazdele sunt foarte primitoare. De fiecare data cand am fost acolo am primit cate o portie de ... desert:d.

Pentru prima zi, am planuit o vizita la gradina zoologica din Sibiu. Am vizitat animalele





si ne-am plimbat cu barca pe lac vreo jumatate de ora.


Fantana arteziana de la mijlocul lacului



Si dovada ca eram si eu pe barca:))

Ne-am incheiat seara cu o plimbare prin Rasinari. Trebuie sa mentionez... Rasinariul nu e numai cat se vede cand mergeti spre Paltinis. :d (Eu asa am crezut)


A doua zi a fost zi de hiking. Hiking de la baza telescaunului pana sus si apoi spre 2 puncte de atractie.



Cam asa se vede de pe la mijlocul partiei.


Urcusul a durat in jur de o ora. Poate putin mai mult. Oricum, la capatul partiei am dat de indicatorul: Varful Oncesti 30 min., Gradina Oncesti 20 min.

Deoarece erau aproape, am zis ca merita sa le vedem pe ambele. Am luat-o la pas spre Gradina Oncesti, dar am mers si am mers si nu stim nici azi daca am ajuns unde trebuia:)). Din simplul motiv ca... nu scria nicaieri. Totusi... credem ca asta a fost:
Pentru ca nu eram siguri... am mai ratacit vreo 45 de minute prin padure, fara sa ajungem nicaieri. Intr-un final ne-am intors spre Varful Oncesti. Din nou, putem numai sa banuim ca am ajuns pe varf pentru ca... nu scria nicaieri.

Vedere de pe Varful Oncesti(?)
Coboratul a fost mai lejer decat urcusul, pentru ca de data asta am luat telescaunul. Mai adaug niste poze facute de pe telescaun:


Infometati si incalziti am plecat spre pensiune. Sa nu uit: ne place la Pensiunea Nabarog pentru ca au o bucatarie complet dotata pe care o pun la dispozitia clientilor, motiv pentru care, mai economisim ceva banuti cand ne alegem Sibiul ca si destinatie. Asa ca, dupa ce am gatit si mancat am luat drumul Sibiului.
A fost o sambata foarte calduroasa si centrul orasului fremata de oameni iesiti la plimbare sau pur si simplu la terase. E posibil ca marea de oameni sa fi venit pentru festivalul de moda care se desfasura in oras, chiar in apropiere de 'Podul Minciunilor'.


 Repetitia pentru Zilele Muzicale Romano-Americane
Podul Minciunilor

Tocmai imi dau seama ca desi am vizitat Sibiul de vreo 3 ori, am prea putine poze care s-o dovedeasca.
In ultima zi a excursiei am vizitat Muzeul Astra Sibiu(Muzeul Satului). Ca sa-l poti vizitat temeinic si in intregime, iti trebuie o zi intreaga. Noi am vizitat numai o jumate pentru ca pe cealalta am vizitat-o in urma cu 2 ani.

 Casa de pe bancnota de 10 LEI


Intr-o zi normala biletul costa 15 LEI dar noi am nimerit intr-un soi de Zi a Portilor Deschise asa ca am avut de achitat numai taxa foto - 5 LEI.
Ce-am mai vizitat in Sibiu?
Muzeul de Istorie - pretul era in jur de 20 LEI asa ca am hotarat sa vizitam numai Camera Armelor de Foc si Expozitia de Monede si Medalii.
Muzeul de Istorie Naturala - pretul biletului a fost de 13 LEI. Personal cred ca este cam mare avand in vedere dimensiunea acestuia si mai ales dupa ce am Vizitat Muzeul Antipa din Bucuresti, unde pretul este de 20 LEI. Oricum, daca ajungeti in Sibiu, merita sa-l vizitati.
Imi place Sibiul si as mai merge, dar cred ca deocamdata o sa ne indreptam atentia spre alte orase ale Romaniei.
Pana la urmatoarea excursie... Drumuri bune!











Un comentariu: